Algemene voorwaarden

Gedeponeerd bij de KvK d.d. 24-11-2017 en geregistreerd onder nr. 7009867

Artikel 1. Toepasselijkheid

1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle dienstverlening in de ruimste zin van het woord, die door Property Totaal B.V., ten behoeve van een opdrachtgever wordt verricht.

1.2. Wanneer door Property Totaal B.V. offertes worden uitgebracht, vinden deze plaats onder toepasselijkverklaring van deze algemene voorwaarden, zowel op de offerte en de acceptatie ervan, als op de aldus tot stand gekomen overeenkomsten van de opdracht.

 

Artikel 2. Opdrachtverlening en overeenkomsten c.q. contracten

2.1. Een verzoek tot dienstverlening kan zowel mondeling als schriftelijk worden gedaan.

2.2. Als voor de dienstverlening volgens de richtlijnen van Property Totaal B.V. een vergoeding moet worden voldaan, zal door Property Totaal B.V. schriftelijk offerte worden uitgebracht. De overeenkomst tot het verrichten van de gevraagde diensten komt tot stand wanneer Property Totaal B.V. een door de opdrachtgever voor akkoord getekend exemplaar van de offerte c.q. contractuele overeenkomst heeft ontvangen. De opdrachtgever kan ook door middel van een schriftelijk bevestiging opdracht verstrekken.

 

Artikel 3. Uitvoeringswijze en uitvoeringstermijn

3.1. Elke voor de uitvoering van de werkzaamheden afgesproken termijn is indicatief, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, dan wel dat er sprake is van termijnen in het kader van gerechtelijke procedures.

3.2. Wanneer voor de uitvoering van de werkzaamheden een termijn is afgesproken en vervolgens tussen Property Totaal B.V. en de opdrachtgever nadere afspraken worden gemaakt die van invloed zijn op de uitvoeringsduur, zal daarbij in goed overleg tevens een nieuwe termijn worden vastgesteld.

3.3. Het betrekken of inschakelen van derden bij de opdrachtuitvoering van Property Totaal B.V. gebeurt in onderling overleg. In het geval van opdrachtuitvoering wordt, indien wenselijk, gebruik gemaakt van de leveranciers die door opdrachtgever voorgeschreven worden. Wanneer de opdrachtgever geen leveranciers aandraagt zal Property Totaal B.V. zelf hiervoor zorg dragen.

 

Artikel 4. Algemene verplichting bij uitvoering

4.1. De opdrachtgever zal er voor zorg dragen dat Property Totaal B.V. tijdig kan beschikken over alle informatie die nodig is om de werkzaamheden optimaal te kunnen uitvoeren. Onvolledigheid en/of onjuistheid van de verschafte informatie komt voor rekening van de opdrachtgever.

4.2. Property Totaal B.V. verplicht zich de opgedragen werkzaamheden op basis van de verschafte informatie vakkundig en adequaat uit te voeren.

4.3. Property Totaal B.V. en de opdrachtgever dienen elkaar te allen tijde te informeren over de omstandigheden en ontwikkelingen, waarvan de ander gelet op een goede uitvoering van de opgedragen werkzaamheden op de hoogte moet zijn.

 

Artikel 5. Vertrouwelijkheid

5.1. Property Totaal B.V. verbindt zich er op toe te zien, dat vertrouwelijke informatie die in het kader van de opgedragen werkzaamheden door de opdrachtgever wordt verschaft, dienovereenkomstig wordt behandeld. De opdrachtgever verbindt zich het eventuele vertrouwelijke karakter van de verschafte informatie aan te duiden in gevallen, waarin dat niet zonder meer als evident kan worden beschouwd.

 

Artikel 6. Intellectuele eigendomsrechten

6.1. De uit de opgedragen werkzaamheden voortvloeiende resultaten als brieven, adviezen, memoires, folders, berekeningen, rapportages, onderzoeksresultaten, modellen, sheets en schema’s, etc. zijn in beginsel alleen bestemd voor de opdrachtgever. Afgezien van de gevallen waarin zulks vanzelfsprekend voortvloeit uit de opgedragen werkzaamheden is verspreiding, openbaarmaking en verveelvoudiging slechts toegestaan wanneer daartegen van de zijde van Property Totaal B.V. geen bezwaren bestaan. Het toestaan door de opdrachtgever van gebruik van resultaten door derden gebeurd voor risico van de opdrachtgever.

 

Artikel 7. Prijs en betaling

7.1. De opgedragen werkzaamheden worden verricht op basis van een uurtarief dan wel tegen een vastgestelde prijs (contractprijs).

7.2. De in lid 1 van dit artikel bedoelde tarieven worden jaarlijks aangepast. Het tijdstip en duur van de uitvoering van de werkzaamheden is bepalend voor de hoogte van het toepasselijke uurtarief.

7.3. Wanneer voor de opgedragen werkzaamheden een uurtarief is afgesproken, vindt de facturering in overleg plaats op basis van het aantal uren dat aan de opgedragen werkzaamheden is besteed en naar gelang van de voortgang van de werkzaamheden. Wanneer bij opdrachtverstrekking een vast aantal uren is afgesproken, zal nooit meer dan het afgesproken aantal uren worden gedeclareerd. Wanneer het aantal uren bij de opdrachtverstrekking uitdrukkelijk op basis van schatting heeft plaatsgevonden, zal de facturering van het aantal overschrijdende uren plaatsvinden nadat hier schriftelijk overeenstemming is bereikt.

7.4. Wanneer voor de opgedragen werkzaamheden een vaste prijs is overeengekomen en/of deze werkzaamheden een langere looptijd hebben, vindt de facturering periodiek plaats. Bij contractprijzen behoudt Property Totaal B.V. het recht voor periodiek te factureren, hetzij maandelijks, per kwartaal of per jaar en hetzij vooraf of achteraf.

7.5. Bij opdrachten op contractbasis zal duidelijk in de schriftelijke overeenkomst worden weergegeven welke werkzaamheden c.q. diensten wel en welke niet tot de standaard werkzaamheden uit het contract behoren, werkzaamheden welke niet in het contract opgenomen zijn, worden ook wel de additionele werkzaamheden genoemd. Deze werkzaamheden c.q. diensten kunnen wel in het kader van de overeenkomst, in overleg, uitgevoerd worden, maar worden apart aan de opdrachtgever in rekening gebracht op basis van nacalculatie en op basis van uurtarieven naar redelijkheid.

7.6. Betaling dient te geschieden binnen veertien dagen na dagtekening van de factuur. Wanneer binnen deze termijn niet wordt betaald, is de opdrachtgever de wettelijke rente verschuldigd. Tevens komen in dat geval alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening in en buiten rechte voor rekening van de opdrachtgever. Indien er tussen opdrachtgever en opdrachtnemer andere betalingstermijnen worden afgesproken dan dient dit schriftelijk in de overeenkomst te worden vastgelegd.

 

Artikel 8. Aansprakelijkheid

8.1. Indien de opdrachtgever in verband met de uitvoering van de opgedragen werkzaamheden schade meent te hebben geleden, dient hij dat per omgaande aan Property Totaal B.V. te melden.

8.2 De opdrachtnemer in casu Property Totaal B.V. neemt geen verantwoordelijkheid ten aanzien van reeds bekende en bestaande problemen, c.q. technische tekortkomingen van het casco, bij aanvaarding van de opdracht. Property Totaal B.V. heeft aansluitend na aanvaarding van de opdracht wel een inspanningsverplichting om deze problemen c.q. tekortkomingen aan opdrachtgever te melden, voorzover deze bij Property Totaal B.V. bekend waren.

8.3. Property Totaal B.V. is nimmer aansprakelijk voor gederfde winst en/of stagnatieschade, noch voor schade die voortvloeit uit door Property Totaal B.V. verstrekte adviezen.

8.4. Property Totaal B.V. past in voorkomende gevallen de Wet Ketenaansprakelijkheid toe en erkent derhalve geen aanspraken van contracten ter zake.

8.5. Onverminderd het gestelde in lid 2 van dit artikel is de eventuele aansprakelijkheid van Property Totaal B.V. voor haar toe te rekenen tekortkomingen in verband met de uit te voeren werkzaamheden beperkt tot een zodanig bedrag als in redelijke verhouding staat tot de waarde van de tegenprestatie van de opdrachtgever. De schade als bedoeld in dit artikel, dient zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vier weken na het ontstaan schriftelijk aan Property Totaal B.V. te zijn gemeld, onder opgaaf van kosten. Schade die niet binnen die termijn ter kennis van Property Totaal B.V. is gebracht, komt niet in aanmerking voor vergoeding, tenzij cliënt aannemelijk maakt dat een tijdige of schriftelijke reactie redelijkerwijs niet van hem verlangd kon worden.

 

Artikel 9. Opzegging en ontbinding

9.1. Zowel Property Totaal B.V. als opdrachtgever dienen duidelijk in de overeenkomst de duur van de opdracht en eventuele opzegtermijn vast te leggen, dit verschilt per opdrachtgever en per opdracht. De in de overeenkomst opgenomen afspraken over duur en opzegtermijn van de overeenkomst zijn alsdan leidend. Indien opdrachtgever, zonder moverende redenen, besluit om de overeenkomst eerder te beëindigen dan dient de resterende contractperiode financieel vergoedt te worden aan opdrachtnemer.

 

Artikel 10. Geschillenbeslechting

10.1. Wanneer tussen Property Totaal B.V. en de opdrachtgever een verschil van mening ontstaat in verband met de opgedragen werkzaamheden of het beëindigen van de vigerende overeenkomst, zullen partijen in overleg treden over de wijze waarop een dergelijk geschil in der minne kan worden opgelost. Wanneer zulks geen reële mogelijkheid blijkt, zal de meest gerede partij het geschil voorleggen aan een arbitragecommissie of indien gewenst een rechtbank, behoudens indien het geschil behoort tot de competentie van de kantonrechter.

en_US